12 december 2010

Glädjebank


Citerar Lotta Abrahamsson:

"Sorgen och smärtan kliver in i ditt liv, utan att knacka först eller fråga om lov. Glädjen och skrattet måste du snarare bjuda in och inte bara en gång, utan om och om igen. Skapa din egen glädjebank! Och gör det nu.

Vilka tv-program eller You Tube-klipp får dig att skratta? Skriv en lista med med minst tio skojiga saker. Vad gör dig på gott humör? Ta gärna med vardagens små guldkanter. De hjälper oss att klara det mörka vinterhalvåret.

Månadens utmaning:
Kan du få ihop 365 punkter på listan – en glädjekick varje dag, hela året?"

Jag lånade hennes bok som e-bok från biblioteket. Intressant fenomen! Och tänkvärd läsning trots att jag inte kommit så långt ännu. Jag klickade också in mig på hennes hemsida och prenumererade på hennes nyhetsbrev. Ovanstående är från novemberbrevet och jag sätter igång här och nu! Dessutom fanns ett suveränt tips i decemberbrevet också. Ska ta itu med det också.

Inga kommentarer: