11 september 2011

Fotoprojekt, dag 11



Tokigt

Nu har fotoprojektet skenat iväg och blivit vanliga blogginlägg, men det gör väl inget. Gick under morgonpromenaden och funderade vad jag skulle kunna fota för tokigt. Tittade på de utblommade duntraven som faktiskt ser lite knasiga ut. Och på min hunds alla märkliga sovställningar. Till slut tänkte jag på det tokiga i att jag har en jättelång att-göra-lista inomhus när vädret är så vackert. Å andra sidan skulle jag knappast spendera hela dagen utomhus ändå.

Jag får se det positivt och tänka att solsken och fågelkvitter (genom öppen dörr) håller energin uppe. Och sen göra så många saker jag kan utomhus. Dessutom har jag varit lite smart och skrivit många små femminuters uppdrag på listan också. Då får jag stryka ofta. Och så har jag laddat upp med en ny cd-bok så det ska gå ännu bättre. Mot arbetet! :)

Inga kommentarer: