2 april 2012

Bowling!



Med tanke på hur urusel jag är på bowling är det väldigt komiskt att jag imorgon kommer att få betalt för att bowla. Jag kommer också att bli nedskvättad av barn i bassäng. Det är vad mina första tre jobbtimmar består av. Ibland är det riktigt roligt i min bransch.

Och jag ska väl inte tvivla helt, ifjol avslutade jag bowlingen med en strike. Nu har jag dessutom sjuåringar att tävla mot. Fast jag väljer att säga med. Tävla med. :)

(Ett inlägg mest för att bevisa att jag kan skriva om annat än fasta)

2 kommentarer:

maria sa...

bowling är ju urkul! vi ska från jobbet o bowla i slutet på månaden - can't wait! vi har varit en gång förr från jobbet, men då hade jag just varit sjukledig 1½mån för ryggen, så kunde liksom inte delta ordentligt. men den här gången ska jag vinna alla :D

Fru Tallund sa...

Äsch nu blev de inte så. Jag fick ett dubbelpass som simvakt istället. Men det gick det också. Jag har bowlat så få gånger i mitt liv så jag är inte speciellt bra. Inte ens i jämförelse med små nybörjare. :)

Nästa vecka kanske jag får en ny chans.