11 december 2009

I don't wanna miss a thing

Av förekommen anledning satt jag och tittade på olika varianter på brudvalser och andra danser. Väldigt få verkar dansa vals nu för tiden. Det verkar oftast vara låten som styr.

Den sista som dök upp fick mina ögon att tåras. Jack och Jade dansar till Aerosmiths vackra ballad I don't wanna miss a thing. De ser väldigt kära ut och alla i publiken kämpar med tårarna. Orsaken är att Jade har cancer. Hennes huvud är hårlöst och blankt, men hon är ändå väldigt vacker.

Jag har nog aldrig sett nåt par visa sån kärlek till varandra på dansgolvet, trots allt folk runtomkring. Och med textrader som

"I don't wanna miss one smile

I don't wanna miss one kiss

Well, I just wanna be with you

Right here with you, just like this

I just wanna hold you close

Feel your heart so close to mine

And stay here in this moment

For all the rest of time"


blir det extra gripande. Jade fick reda på att hon hade cancer i slutet av år 2008, i februari 2009 fick hon veta att hon bara hade veckor eller månader kvar att leva. Men de vågade ändå satsa. De ville gifte sig i alla fall. Jag känner inte till desto mer, men det fick mig att tänka på hur viktigt det är att leva NU, när vi har chansen. Att våga ta risker, våga göra det som är rätt. De kunde ha tänkt, det är ingen idé... Men de valde att satsa. Jade dog en månad efter bröllopet, men jag tror inte att någon av dem ångrade sig. Det skulle i alla fall inte jag ha gjort.


En enkel filmsnutt kan sätta igång många tankar. Se dem här.


(Sen om man av nyfikenhet googlar lite halkar glorian lite på sned, men det var inte det det gällde nu...)

Inga kommentarer: