3 april 2010

Shop til you smock...

Vet inte om rubriken alls gar att forsta... Idag hade jag garna velat klappa till nagra forsaljare. Och nu sitter jag har utan mina alskade prickar och vet inte om det gar att forsta vad jag skriver heller. Men om nan laser far den i alla fall lite hjarngymnastik....

Det ar INTE roligt att shoppa i ett land dar man inte har fasta priser. Jag tittade lite pa en vaska idag. Bara for att den var lite snygg och ovanlig. Forsaljaren kom rusande och borjade visa. Han sa att den var sista och jag skulle fa den till "special price" 60 euro. Jag tyckte det var for mycket. Han sankte genast till 30. Innan jag ens hann ga. Jag sa att jag egentligen inte behover den, men tyckte att den var snygg. Da blev han jattearg for att jag hade fragat om pris om jag inte tankt kopa. Det var inte den forsta otrevliga forsaljaren. Jag tror att en annna sa "vittu" at oss tidigare. Jag sa till honom att jag trodde det var sa man gjorde i en affar. Tittar och fragar efter priser... Sen gick jag. Lite senare hittade jag samma vaska i en av de fa affarerna med FASTA priser. Den kostade 21,95. I ren protest kopte jag den och hade stor lust att ga forbi den hemska forsaljaren...

Varfor ska det vara sa har. Man blir ju anda lurad om man tror att man far nat till halva priset.

Nu har vi i alla fall kopt nat at alla i familjen sa nu ska vi akta oss for shopping och bara njuta av varann, solen, bad och god mat!

Inga kommentarer: