9 maj 2013

Fotoutmaning 4. Ett plagg


Av förekommen anledning är det babyplagg som är roligast att visa just nu. Det här setet fick vi av min mamma häromdagen. Jag gillar texten "I am here now", enkel men så väldigt positiv. Så kommer det säkert att kännas, nu är du äntligen här!

Hörde idag av en kompis att hon födde sina tvillingpojkar i vecka 31+5, helt färdiga och pigga och glada. Vi har kommit förbi den dagen redan, 32+1 idag så med andra ord skulle det vara "okej" att föda. Det skulle jag inte heller tacka nej till för nu känns det från dag till dag att det blir tyngre. Igår var min mage hård och spänd som en sprängfylld ballong, kanske en ny tillväxtfas på gång? Och idag har jag haft svårt att hitta en ställning där jag får tillräckligt med luft. Men vi ska väl vänta några veckor till i alla fall.

I förrgår var vi på en "föreläsning" om förlossningen. Det var intressant och gav en del nytt att tänka på och ta ställning till, samtidigt som det hela blev ännu lite "verkligare". Får se om de sista tio veckorna går lika snabbt som de tio föregående, det känns som om vi just var i vecka 20.

Fotoutmaningen har kanske inte så stor betoning på just foto, det känns inte som om jag tar så konstnärliga bilder precis. Men kanske nån blir?

Inga kommentarer: