18 september 2010

Bombay bitches :)

Folk brukar ibland säga att jag äter så sunt och kokar och lagar. Om en stund ska jag skriva om denna veckas spännande recept. Men idag har det inte sett bra ut!

Jag hade en slö förmiddag och kom mig iväg till stan senare än jag tänkt. Efter en stund var jag hungrig och trött. Jag hade ingen lust att köpa nåt och börja koka åt mig själv. Nåt exklusivare än Hesburger blev det inte. Nyttofaktorn var låg och känslan i magen efteråt var inte spceciellt skön.

Jag åt ett kycklingburgermål. Hamburgaren var god, men pommes fritesen (?) var ganska smaklösa, men bättre än de hos Gyllene Fågeln på andra sidan gatan. Dessutom var jag ju tvungen att prova de roliga sakerna som det skyltades om. Tyckte namnet passade min lite trötta sinnesstämning. Men det visade sig att jag läste fel... Det var helt enkelt "bites" :) Friterade ost- och jalapeñobollar. De var goda, men jag åt dem först hemma eftersom jag blev för mätt av allt det andra.

Hesburgers sida är alldeles för informativ såna här gånger. Jag räknade ut att hela kalaset var 1300 kcal. Ungefär dubbelt så mycket som en normal måltid. Nåja, som engångsföreteelse kan det väl gå.

Dessutom köpte jag två nyheter. Fazers blå med cashewnötter och en nypa salt. Ganska god, men mjölkchoklad är inte min grej längre. Den är inte slut än! Däremot tömde jag Pandas "blåbär" inklädda med vit choklad. Det står att det är äkta blåbär, men det känns lite fejk när det som gömmer sig innanför chokladen är prydligt skurna fyrkanter. Jag hade nästan hoppats på torkade bär.

Tjolahopp, där har vi min hälsodag! Ingen träning heller, men ska nu ut på dagens andra hundpromenad.

Inga kommentarer: