22 oktober 2010

Fest hela veckan!


I några dagar har jag försökt att dels äta helt mjölfritt och dels att skippa morgonkaffet. Det har haft bra effekt, jag mår mycket bättre! Kaffe dricker jag nog senare under dagen, men i lite mindre mängd än förr. I matbutiken i Byhålan häromdagen fick jag för mig att testa halloumi, det var länge sen. Jag köpte också en ask ruccola och en avokado. Det blev ju busgott. Jag fick äta samma sak dagen efter också. Nu har jag vilat en dag och när K undrade vad vi skulle äta för gott ikväll kom jag att tänka på att han inte fått smaka.

Vi tog kvällspromenaden med hunden till butiken och fick hem vad vi behövde. K gillade det också. Ensamt kan man inte äta mycket halloumi (den är så salt), men perfekt mogna avokadon och kryddstark ruccola var bra sällskap. Inga konstigheter. Osten skuren i skivor och stekt några minuter per sida i olivolja.


Inga kommentarer: