27 maj 2011

"Nothing tastes as good as skinny feels"


Det är ett ganska äckligt citat som lär komma från den supersmala modellen Kate Moss.

Men idag läste jag något som fick mig att inse att sådär borde jag också tänka. Om än inte lika extremt. Mitt mål är ju sannerligen inte att se ut som Kate. Men Scarletts kropp till höger skulle inte vara helt fel. Kött på benen och kvinnliga kurvor, men inte alltför många volanger ändå. (Och lika blek som jag...)

Jag försöker ibland tänka att det onyttiga jag är på väg att äta inte är så gott att det är värt de extra kilona. Jag borde också börja fundera om det goda onyttiga är tillräckligt gott...

Inte så att man aldrig får njuta. Men jag borde hitta några få tillfällen då jag faktiskt njuter och sedan spara in på alla tillfällen då jag mera frossar i mig saker som hjärnan vet att jag brukar tycka är gott, men som jag egentligen inte är så intersserad av just nu....

Nån som känner igen sig?

Kristina Andersson som jag länkade till här ovan bytte ut några ord: "nothing tastes so good as fit and healthy feels". Just så!

Och min utmaning för två månader sen har det gått rakt åt pipsvängen med. Men i sommar ska det bli skärpning! Mera träna träna träna och äta nyttigt. Jag SKA ha ett nytt nagellack! ;) Nej, skämt åsido, jag vill må bättre än jag mår nu!