13 augusti 2012

Elak klocka!

Suunto M4
Jag skrev för precis två veckor sen att jag testat Mannens pulsklocka och blivit sugen på egen. I första hand för att hålla ner pulsen på långa pass för att bränna fett. Jag har tittat på klockor i olika affärer, men bara blivit förvirrad och tyckt de varit dyra.

Förra veckan började jag leta på nätet och hittade först en favorit, men sen hittade jag en uppdatering av den, som dessutom fanns i turkos. Man är väl kvinna och väljer efter färg ;) Den hade inprogrammerade träningsprogram och det står på skärmen att idag är det träningsdag. Kanske den extra spark jag behöver?

Jag beställde den billigt (billigare...) via nätet från en sajt jag använt förr och idag kom den. Den var startklar efter att jag ställt klockan och matat in mina uppgifter. Tjolahopp, den blinkade till och skrek ut högt BMI och övervikt. Den tycker jag ska gå ner 12 kg. Tack för den liksom. Här man köpt fin utrustning och så börjar den med mobbning.

Nåja, jag säger det med ett leende, för jag vet ju om det själv. Och till vilken nytta är en personlig tränare som smeker medhårs? Men sen när jag kollade första föreslagna träningspass var det en runda på 35 minuter med samma fettförbrännarpuls jag hade då jag knappt joggade och kallar det för ett "hårt" pass. Jag får nog börja med ett konditionstest som visar klockan att den här tjockisen är tuffare än somliga tror :)

Inga kommentarer: