22 augusti 2012

Raka besked


Idag då jag gick i duschen efter gymträningen såg jag ett anslag om att vi inte ska raka oss där av hygieniska skäl. Jag undrade vem som skulle komma på tanken, men eftersom de skriver om det har det antagligen hänt. Sen när jag duschade snöt sig först den ena och sen den andra kvinnan bredvid mig under vattenstrålen. Fräscht...

Men träningen innan dess var bra! När jag tränade på hotellgymmet i söndags var jag säkert lite trött efter löpningen för jag orkade inte alls med mina vanliga vikter. Det gick mycket bättre idag, även om det märks att det varit för lite muskelträning på sistone. Jag sprang också ett coopertest nånstans i mitten, 12 minuter löpning så snabbt man kan och notera sträckan. Det ingår i Perrellitestet jag startade med i juni. Åtminstone i mitt, minns inte om jag lade till det själv eller om det fanns med. Jisses vad slut jag blev, men började för snabbt med 11,5 km/h. Det är lättare att göra det på löpband där man inte kan sacka efter "i misstag". Jag hann aldrig göra det testet i juli, men sprang 140 meter längre än i juni. Ändå gick jag en halv minut nånstans i mitten.

Dagens gladaste nyhet kom redan på jobbet. Vi har fått programmet för träningen via jobbet (MOVE) och det fanns ju hur mycket som helst. Flera olika grupper och mycket träning. YEY! Nu ska det bli åka av. :) Några brukar säga att jag är så flitig och det är jag ibland. Men jag skriver om nästan allt jag gör och ingen sitter väl och noterar att det går två veckor utan att gör nåt alls ibland. Fast allt är ju relativt, det finns ju människor som inte motionerar alls. I såna fall skulle jag ha ont överallt och väga 120 kg.

Inga kommentarer: