21 januari 2014

Jag offrade dagens flow för en byrå

Förra veckan var jag på det helt underbara gympasset Bodyflow. Ledaren är väldigt kunnig (danspedagog och fysioterapeut) och har ett väldigt behagligt sätt. Jag nästan grät av lycka eftersom övningarna var så perfekta för mig. Dessutom var jag så glad att jag hunnit eftersom allt strulade då jag skulle iväg så jag var beredd att stanna hemma eftersom jag trodde att jag inte skulle hinna. Efter träningen skrev jag snabbt ner alls övningar jag kom ihåg. Det var många olika rotatiomer för axelpartiet som jag har en del problem med. Bestämde sen att jag ska gå på alla flowpass som bjuds  innan mitt gymkort går ut i slutet av januari.

Nästa pass var idag och jag kom iväg i god tid. Åkte via Jysk för att köpa en byrå jag spanat in. Lite strul i kassan före mig så när jag hade betalat var det bara en kvart kvar innan gympasset skulle börja. Valde ändå att hämta byrålådorna (höh) från lagret. Det gick faktiskt snabbt. Kom till gymmet med 11 minuter till godo och ringde till K och meddelade glatt att jag fått den nästsista byrån (även slut på centrallagret) och att jag kom till gymmet i tid. "Nu fattas det bara att gruppen är full" sa jag och avslutade. Och det var den. Inget flow idag. Men jag tränade annat i gymsalen och lyssnade samtidigt på nerladdade avsnitt av Spanarna. Inte så dumt det heller och en byrå fick vi. Mer om den senare.

Nu ska jag dessutom kalasa på en fastlagsbulle. Hembakt med mycket mandelmassa!

Inga kommentarer: