17 augusti 2014

Vårt normala busfrö

Emils mamma hade en blå skrivbok där hon skrev ner alla hyss. Jag dokumenterar med kameran, då jag hinner... Häromdagen var det rabarber och spade och toastolen och en stund senare ett paket pappersnäsdukar i hundens vattenskål. Och då är de ändå båda två bakom dörrar vi försöker minnas att hålla stängda. Idag låg två leksaker och guppade i samma vattenskål och jag fick plocka ut en bit torrfoder ur hans mun. Undrar när barnmatsfabrikanterna kommer med barnmat i små hårda pärlor? Vi skulle bunkra!


Men sen läste jag ett citat från början av förra århundradet:

"Ge ett genomsnittligt barn chansen. Om det inte gör något som det inte borde göra, kalla genast på läkare."
(Jerome K. Jerome 1859-1927)

Så att. Helt normalt att se sin chans och passa på! Och lite underhållande också om jag ska vara ärlig. :)


Inga kommentarer: