6 januari 2011

Yogayes!


I senaste arbiskatalogen fanns flera yogakurser och jag tänkte att JA, det behöver min rygg och annars stela lekamen och dåliga hållning. Idag stod det om det nyinflyttade yogacentret i tidningen, men deras hemsida funkar inte.

Jag öppnade arbissidan och funderade på att anmäla mig till den långa nybörjarkursen, 90 minuter borde ju betyda att man hinner en hel del trots lugnt tempo. Sen såg jag att dagen var veckans sämsta möjliga- dvs den då vi har eftermiddagsmöten på jobbat.

Öppnade sida till gymmet där jag har medlemskort, men yogan var fortfarande borttagen. Tills jag kom på att de snart byter schema och där fanns det! :) 75 minuter i varm sal. Yess! Ingen extra kostnad, jag får bara se till att vara med varje vecka, för nu måste jag börja ta hand om min kropp.

Funderar på att testa att sticka såna här, yogasockor utan halkrisk. Kommer nog inte att behöva dem på gymmet där de har +38 i salen, men kanske hemma om jag vill jobba själv?

Inga kommentarer: