10 mars 2013

Lite vissen....


Sportlovet var en skön blandning av vila, läsning och att få saker gjorda. Utan stress. På onsdagen blev mannen sjuk och var ganska krasslig resten av veckan. Jag fick vika mig på fredagen. Trodde det var en vanlig förkylning och att jag skulle vara fit for fight redan på måndag. Men eftersom jag hade feber på söndag och nästan ingen röst bestämde jag mig för att vara hemma på måndagen.

På måndag eftermiddag insåg jag att det inte räckte och stannade hemma en dag till. Och sen ännu en. Natten till onsdag sov jag uruselt och låg och lyssnade på hur det knarrade, gnisslade och skorrade i halsen. Ibland lät jag som en get... Ibland förstod jag inte ens att det var från mig ljuden kom... På onsdag morgon ringde jag hälsocentralen och fick en läkartid samma förmiddag. Jag fick diagnosen luftrörskatarr, en antibiotikakur och sjukledigt resten av veckan.

På väg från apoteket unnade jag oss en ny bukett, denna gång rosor, istället för tulpanerna som var ganska vissna (men vackra!).


Igår var första natten på över en vecka då jag sov hela natten utan att behöva flytta mig, sitta upp eller nåt annat på grund av hostan. Vädret var också det allra bästa så jag följde med mannen på morgonens hundpromenad och jag orkade! Det var verkligen en tung vecka, en kvällspromenad testade jag tidigare i veckan och trodde inte jag skulle klara mig hem. Vi gick över åkrarna i solskenet på väg hem. Sen satt jag en stund i solen på altanen. :) Mannen radade ved och jag gick in och kokade chokokaffe och bredde några surskorpor. Picknickmys!


Sen överraskade mannen med att köpa två nya tulpanbuketter när han "bara" skulle handla mjölk. Härlig färgglädje! Det må vara kallt och snö fortfarande, men ljuset skriker vår! :)



Inga kommentarer: