7 mars 2013

Blog Award med frågor

Jag fick ett award av Lisette. Jag fick fem frågor att besvara och utmaningen att hitta på fem nya och skicka vidare åt andra bloggare, men den sista biten tror jag att jag hoppar över. :)

1.Följer du med Eurovision Song Contest (inklusive finska UMK och svenska melodifestivalen)?
Följer med är ett lite väl starkt ord, mest är det så att tv:n står på och jag kastar ett getöga. Förr var det mer obligatoriskt, men nu när det är så invecklat och utdraget orkar man ju inte riktigt.

2.Vilken är favoritfärgen då du inreder i hemmet?
Svårt att säga. På sistone har nyanskaffade möbler (ett vitrinskåp och en tv-bänk) varit vita. Men som accentfärg gillar jag turkos. Det är ju däremot inte en färg jag skulle vilja ha på allt. :)

3.Vilken av dessa tre skulle du helst välja och varför?
1. Solsemester 2. Stadssemester 3. Stugsemester?

Förr skulle det kanske ha varit stadssemester, men efter höstens underbara Kretaresa är jag nästan böjd att välja solen. Kanske för att det var så lugn lunk på den resan, ingen stress och inga måsten. Stugsemestern låter inte lika lockande eftersom vi har tillgång till en sommarstuga så där får jag redan den biten.


4.Skall julgranen vara äkta eller konstgjord och vilken e favorit färgen på julgranspyntet?
Jag vill ha en äkta gran för doftens och traditionens skull. Julpyntet får gärna vara traditionellt rött och vitt, kanske med detaljer i brunt och guld.

5.Vilket fordon föredrar du bil, buss, tåg eller flyg då du reser inom Finland och varför?
Ännu en svår fråga. Det beror ju lite på vart man ska och syftet med resan. Flyg är ett snabbt och bekvämt sätt om man vill komma fram till målet fort. Åker jag med mannen på tumanhand har jag inget emot att åka bil. Det blir ju så mycket lättare med packningen då och man kan stanna precis var man vill på vägen. Tåg har jag åkt väldigt lite de senaste åren, men det var riktigt trevligt med en tågresa ner till huvudstaden i höstas. Man får slappna av och ta det lugnt och har i alla fall lite möjlighet att stiga upp och röra på sig. Dessutom färdas man så pass långsamt så att huvudet hinner med, mer än när man flyger. Det tråkigaste är nog buss, speciellt om man åker turbuss. Undantaget är om det är en hel busslast med folk man känner- då kan det också vara riktigt roligt. :)

1 kommentar:

Lissu sa...

Tuuusen tack för att du tog dig tid att svara på mina frågor.Kul att läsa dina svar.Ha det bra:)