15 april 2013

Vattengympa


Känner mig helt salig efter det första passet Vattengympa för gravida idag. Och jag som inte hade lust att fara... Det var så lugnt och skönt, meditativt på nåt sätt. En underbar känsla att vattnet bar mig och att jag kunde hoppa och skutta på alla möjliga sätt. Och armarna fick sitt med en lång "mask" och en kavel av sånt där skumgummimaterial (eller vad det nu heter). Bra med motstånd. Dessutom gjorde vi en del knipövningar som är ack så nödvändiga men görs alltför sällan.

Ledare var den tydligaste jag nånsin träffat på. Hon sa inte så mycket, men det hon sa var långsamt och tydligt. Pratar man för snabbt i en sal full med kakel blir det bara en massa jobbigt eko. Dessutom fick vi hålla på med en övning ganska länge utan att stressa vidare till nästa. Jag blundade och njöt.

Det enda smolket i bägaren var att dusch- och omklädningsutrymmena är på tok för små. Vi var 11 damer (kommer att vara 14 då alla är med) som skulle samsas om 4 duschar. Det gick inte heller att stanna i bassängen och vänta och simma lite för nästa grupp kom in direkt då vi var klara (Av dem var några i duschen då vi kom upp). Det fanns inte heller så mycket utrymme att stå och köa på. Omklädningsrummet var ännu mindre. Jag struntade i lotion och sånt, drog på mig t-shirt utan bh under och trosorna, sen gick jag ut i utrymmet utanför där vi hängt jackorna och tagit av oss skorna och klädde på mig resten. Leker lite med tanken att åka dit i badrock nästa gång... :)

Inga kommentarer: