14 augusti 2013

Sommartisdag


 Det känns som om jag inte tagit så stor del av sommaren i år. Jag har inte simmat. Solade gjorde jag några gånger i juni, men det var oftast skönast i skuggan de riktigt fina dagarna. Och nu i juli och augusti har jag knappt suttit ute alls, eftersom jag haft en sovande son inne eller inte velat mata ute. Det har också varit lite krångligt väder att bära ut honom i, antingen för gassande sol eller för blåsigt. Eller regn förstås. Jag har i alla fall promenerat med hund, vagn och man de flesta morgnar och kvällar. Skulle förstås kunna gå ännu fler promenader, men eftersom han inte riktigt fått ordning på sitt ätande har jag inte vågat. Han vill ha mat ganska ofta ännu.

Förra tisdagen åkte jag i alla fall till mammas och pappas sommarstuga en solig dag. Jag började hos en kollega där hela jobbgänget hade sitt första planeringsmöte. Det var kul att se dem alla! :)

Det blev en del innesittande vid stugan också eftersom det skulle matas igen. Men en tur ner till stranden med vagnen blev det. Men att ligga i en stillastående vagn är ingen hit så mamma fick vända om genast, medan jag vadade lite med Selma och hann fotografera solglittret. Sån sommarkänsla!





På samma sätt har trädgården också försummats. Vi satte potatis veckan före midsommar i all hast och har inte börjat skörda ännu. Trädgårdslandet såddes i slutet av veckan och ingen har gallrat morötterna. Salladen har vi använt av, men rucolan blev för besk och stark nästan genast och är nu en halvmeter hög. Rädisorna är säkert också jättestora. Dillen och persiljan är fina och går att använda bara man kommer ihåg.

Men jag tar ingen stress. Jag petade ner frön vi hade kvar från förra sommaren innan bäst före datumet skulle gå ut. Det blir som det blir i år, nästa sommar är det säkert lite mer ordning på saker och ting. Och vi har en liten gosse som är mer rustad för uteliv och en mamma som inte är lika hispig. :)

Inga kommentarer: