23 oktober 2013

Barnpassning

Storasyster E och Noa, en dag gammal
Vi har turen att lilla Noa har så gamla syskon så de kan barnvakta vid behov. De två äldsta har redan provat på det. Det har inte varit så långa stunder, men jag har kunnat åka till matbutiken, gå på stan några timmar eller varit på gym. Jag är så glad att de alla tre har tagit emot sin lillebror ”på sladden” med så öppna armar.

När Noa blir större blir det antagligen längre stunder vi är borta och mer ansvar som krävs och då kanske också farmor och farfar och mormor och morfar får träda till. Det är skönt att ha dem på nära håll. För också vi föräldrar behöver få komma bort ibland, göra nåt helt annat för bara några timmar och bara slappna av lite. Att träna på gym är ju bra i sig, kroppen behöver vara stark för att orka med alla lyft märker jag, men det är också lite av ”husmorsvila” att komma iväg hemifrån en stund.

Alla har inte samma möjligheter med familjemedlemmar i närheten. Skulle jag vara tvungen att lämna Noa till nån jag inte känner skulle jag gärna vilja ha nån typ av referenser (typ bekantas bekanta) eller att det finns en organisation bakom.

Därför har jag skrivit detta blogginlägg i samarbete med Sverige Kids som erbjuder barnflickor med erfarenhet och utbildning. Jag fick en förfrågan och ville gärna berätta om en sak som verkar bra i mina ögon. Jag har dock ingen erfarenhet av företaget själv eftersom jag bor i Finland och eftersom vi inte har behövt en sådan tjänst. Med det är ju viktigt att barnpassning känns tryggt.

Det här är ett sponsrat inlägg, klicka på länkarna i texten om du vill veta mer.

Inga kommentarer: