14 november 2014

14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli…


Har ingen aning om vad en helt ny hobby skulle vara. Men kanske någon har ett hett tips? Det jag kom att tänka på var att skriva. Det gjorde jag under några år. Gick flera skrivarkurser och ledde till och med en på ett läger. Känns som ett helt annat liv. Idag när jag letade en annan bok såg jag flera böcker om skrivande i min hylla.

Inte så att jag direkt drömmer om att bli författare. Vet inte alls vad jag skulle kunna tillföra i den enorma bokfloden. Men däremot att skriva för mig själv och kanske visa för några få. Samtidigt som jag som lärare ofta har tänkt på att det borde finnas fler böcker som intresserar pojkar.... Men såna kan jag inte heller skriva. Och jag lyckas ju knappt skriva blogginlägg numera...

Inga kommentarer: