12 november 2014

Kolla nu har jag listat nåt igen

7. Kolla så här ser jag ut idag såg jag ut i fredags....


Dynvaret jag klädde mig i var kanske inte så klädsamt men det fanns inte tid att byta. (Jag har faktiskt en midja). Här alltså på väg på kurs igen. Vad jag gör med handen är en smula oklart såhär i efterskott. Men faktum är ändå att skjortan (från Kappahl) är det första av de plagg jag äger som jag har sett i ett modereportage i en tidning, visserligen Tara för vi över 40, men det är ju det jag är. 

8. Ibland blir jag avundsjuk på...
Folk som har minimalistiska hem och har en plats för alla sina grejer som dessutom är ytterst få. Och ja, jag vet att man kan lösa det och jag rensar och rensar....

9. 5 saker jag borde ta tag i...
Se ovan kan man väl säga. Kunde göra frågan enkel och räkna upp fem olika platser i huset men jag ska försöka med nåt annat.

  • göra äppelmos av de sista vinteräpplena innan de ruttnar bort
  • jobba med Noas fotobok
  • och fotoboken från vår fjällvandring
  • gräva ner tulpanlökarna men då måste rabatten rensas och jord påfyllas
  • okej då, fixa Noas rum då...

10. Kolla! Här har jag ritat en hund.
Eftersom jag sitter vid datorn ritade jag i datorn, med musplatta. Mannen är imponerad. Det räcker. Ingen annan behöver jubla.



11. Månadens färg är givetvis
Turkos, liksom alla andra månader. Dock längtar jag efter att ta bort vaxduken och testa att vaxa ekbordet istället. Det måste ju ske till jul i alla fall.



Och hepp hepp, ett litet pyssel. Limma fina papper på fula tändsticksaskar. Piggar upp mycket! Ljuset från Ikea och staken från loppis tror jag. Vaxduken från Ica Maxi i början av året.


12. Hepp! Dagens filmtips!
Där har jag inget att bidra med. Vet inte när jag senast såg en hel film eller tv-serie för den delen. Men tipsa gärna! Förr eller senare ska det väl ske.

Hela listan hittas här.

Inga kommentarer: