11 mars 2015

Morgongympa med Bärtil och salsa

All träning som blir av är bra träning brukar jag tänka. Idag blev det inte så hård träning men ändå lite rörelse, ca 40 minuter före morgonduschen. Testade rörelsekorten från Folkhälsan, mest ämnade för barn. Funkade också på vuxen, lite svettig blev jag allt. Noa flängde mest omkring och hade roligt åt mig men småningom kanske han också klarar av att följa med i rörelserna. Vissa härmade han redan.


Min personliga tränare fick dra ett kort och sen var det bara att jobba. Som musik hade jag valt salsa vilket gjorde att träningen både kändes mera vuxen och blev mycket roligare och svängigare.



Inga speciella krav utan jag höll på så länge jag hade lust med en övning. Hann med alla 30 övningar på drygt 37 minuter. Korten finns i dubbel uppsättning så att man t ex kan spela memory och sen göra en övning när nån hitter ett par. Har inte läste igenom alla tips ännu.


Beklagar att bildkvaliteten är ganska usel, vet inte vad som hände med skärpan riktigt.

Inga kommentarer: