17 maj 2010

Experimentera med pulver

Det är inte bara träningskläder som gäller. Idag skakade jag ihop min sista recoverydryck efter träningen. Jag har alltid varit lite skeptisk och trott att det är sånt man bara tror att hör till. Eller som mer proffsiga typer än jag använder. Men det känns faktiskt bra!

Jag får en liten pigghetskick i hjärnan av kolhydraterna och känner lite mättnad. Inte för resten av dan, men så att jag kan åka hem i lugn och ro utan att vara vrålhungrig.

Eftersom jag tömde det sista i shakern igår for jag till en Naturkostaffär före gymmet och ställde mig framför Den Stora Pulverhyllan. Åh, vad jag visste mycket. Not! Det finns ju alla sorter. Jag tänkte att kanske det är bra med mest protein och inte de allmänt hatade kolhydraterna. Samtidigt hade jag ju läst på lite att man behöver kolhydrater efter träning också. En sort var på rea med mitt gymkort och sånt är ju alltid trevligt. Dessutom var normalpriset redan lägre än de flesta andra. En expedit hastade fram för att hjälpa och hon sa att det egentligen har för lite kolhydrater. Hmmm, tänkte jag som ville spara pengar. Men då visade hon mig en påse som innehåller bara kolisar och att man kan blanda själv. Den påsen kostade bara en tredjedel av den första. För att göra det lite mer invecklat tog jag två av proteinpåsarna, en med chokladsmak och en med jordgubbe.

Hej hå. Känner mig som värsta träningsknarkaren. Nu kommer jag inte bara att ha med mig pulver i en shaker. Nu kommer jag att blanda själv också. Och kanske experimentera mig fram till en ännu mer ultimat blandning än den 50/50 som expediten föreslog.

Inga kommentarer: