22 augusti 2010

Osynkat


Jag var på gym idag. Det var faktiskt andra gången denna vecka, det målet är nått! Däremot har jag bara sprungit en gång, det var i torsdags, men jag slog nytt rekord och sprang 22 minuter i ett sträck. Men det kändes ändå trögt och styvt, kanske för att det var rätt många dar sen sist. Dessutom började vi springa ganska pang på, varken hundpromenad eller tänjningar före som förra gången.

Nåja, hur som helst, gymmet. Jag börjar på riktigt tröttna på deras musikval. Får nog sparka igång min mp3-spelare med det snaraste. Hittills i sommar har de ofta spelat radio, med varierande stilar, men sällan nåt riktigt peppande. Ofta är det riktigt jobbig, ploppig finsk popmusik eller smäktande ballader. Och däremellan reklamavbrott...

Idag var musiken faktiskt ganska hyfsad. Jag gillade låtarna i alla fall, men de var inte direkt gymmusik. Först när jag satte mig i massagestolen efter träningen, där man har en högtalare närmare än nån annanstans i gymmet, DÅ spelade de en hysterisk technoversion av Lady Gagas Poker Face. Och en annan i samma stil strax efter. Sen en riktigt dålig finsk låt så jag var på väg att gå och duscha, men sen kom nåt fint så jag fick slappna av en stund till.

Den här vackra låten skulle ha passat ypperligt under massagen, även om den var maskinell... Den spelades dock tidigare, medan jag lyfte vikter...

Inga kommentarer: