27 februari 2011

Toppendag på gymmet


Jag har gnällt ibland när det varit trångt och jobbig musik, men idag mådde jag som en prinsessa. Jag började med ett pass Bodyharmony. Det är som det låter lugnt och harmoniskt. Och dessutom 38 grader varmt :) Men ändå bra muskelträning. Dessutom var det inte för mycket folk den här gången utan vi rymdes att vifta åt alla håll.

Efter passet satte jag mig genast ner och skrev ner alla övningar jag kom ihåg eftersom de passade mig så bra. Samtidigt drack jag en proteindryck.

Sen cyklade jag 10 km, samtidigt som jag läste en kursbok i Neurofysiologi. Med ord som oligodendrocyter, membranpotential, acetylkolinkanaler och presynaptisk facilitation går det inte så fort.... Jag läste en sida per cyklad kilometer. Kanske jag cyklade snabbt bara? Kom inte och fråga vad det handlade om, jag minns ingenting. :)

Sen åt jag en banan och satte mig i en massagestol med en wienerkaffe (=med choklad), när jag druckit ur och sänkt ner stolen somnade jag. Lyckligtvis hade vännen B kommit, hon väckte mig när det var dags för salsa. Jag sov nog inte mer än en minut.

Salsatimmen var skön, men det kändes inte som rätt plats för mig. Vi lärde oss många olika "turer" men jag uppfattade aldrig riktigt vilken vi skulle ha. Instruktören hade ingen mikrofon och gav instruktionerna med små handtecken, men jag körde mitt eget race och det gick bra ändå. Nu blev jag i alla fall inspirerad att dansa lite hemma. Ta ut svängarna när ingen ser och kanske klä mig i en svängig kjol istället för gymkläder och fotriktiga skor.

Men nu är jag ganska trött i kroppen... Det blev ju två hundpromenader också.

Inga kommentarer: