22 mars 2011

So far so... not good


Jag ställde mig på vågen i morse och fick min startvikt. Nu skulle det bara finnas en väg framåt och den var neråt. Håhåjaja. Började med bra frukost. Jobblunchen var kycklingsoppa, inte illa heller. Men jag tog två bitar av det nybakta brödet. Jag ska ju inte alls äta bröd :-/ Gott var det och inte det onyttigaste som finns eftersom det innehöll både frön och kli.

Om det bara hade stannat där... Hemma åt jag rätt bra middag också och medan jag småplockade i mitt arbetsrum åt jag några macadamianötter och lite mörk choklad. Också okej.

Sen hittade jag en påse med Mini-Mars, trodde jag. Nåt min mamma köpt åt oss på en resa. Det visade sig att det också fanns Snickers och Twix i påsen. Jag tog en Snickers och bjöd också åt de andra. Sen när jag skulle lägga undan påsen började jag tänka att det är evigheter sen jag smakat de två andra... Så jag tog en av varje. Och gillade ingen. Speciellt Twixen som finns på bilden ovan kändes jätteonyttig och porös liksom. Snickers ger ju i alla fall nåt att tugga på.

Nu var det ju inga stora mängder, men jag blir ändå störd på fenomenet att äta i onödan och att äta fast jag inte tycker om. Det finns ju en orsak till att jag inte ätit Mars och Twix. Bort med sånt nu och nya tag imorgon!

Inga kommentarer: