29 mars 2011

Som en kalv på snöbete


I morse var det plötsligt -13 här hemma och -16 när jag kom fram till jobbet. Väldigt konstigt när vi vant oss med temperaturer kring noll. Solen stod ändå högt upp, men bakom ett tjockt distäcke. Så vackert och jag hade ingen kamera.

Under dagens lopp värmde solen och när jag åkte från jobbet var det bara -3. Jag hämtade Selma från mina föräldrars gård och körde ner till stranden. Underbart väder, men inte perfekt före, jag stavade ändå en runda på en halvtimme, armarna fick i alla fall träning. Det var mycket is och hård snö, så det var svårt att jobba med benen.

Selma var lycklig. Hon skuttade iväg långt innan jag ens hann få på mig skidorna och ta mig ut på isen. Hon just skuttade! Det är härligt att se en stor, snart 9-årig hund bete sig så. Hon var lycklig och fri. Hon borde få fler såna "promenader"- här hemma blir det mest tråkig koppelgång, eller frigång på smal väg med få utflyktsmöjligheter.

På isen hade vi också sällskap av två svanar, så våren ÄR på väg! :)

Dagen blev ju inte sämre av att jag fick njuta av avokado, nyskalade räkor, ägg, grekisk yoghurt och citron med älskade maken... Efter en sån dag gör det inte så mycket om jobbet fortsätter till efter 23...

Fotot är taget i februari ifjol, men det kunde ha varit idag.

Inga kommentarer: