14 juni 2011

Going up


Efter att ha varit sur över att ha gått upp i vikt det senaste halvåret, får jag nu istället glädja mig över att andra vikter går upp. I våras glömde jag kvar min träningsnyckel på gymmet och den hittades aldrig. Jag har inte frågat efter nån ny heller.

Det är inte en nyckel till något lås, utan en personlig nyckel man sticker in i träningsapparaterna och får veta vad man ska träna. Nackdelen är att när det blivit för lätt (och jag starkare!) måste jag gå via receptionen och be dem ändra. Dessutom försvinner den gamla informationen. I mars gjorde jag helt enkelt så att jag skrev ner vad som kändes rätt medan jag tränade. Meningen var att jag skulle printa ut lappen och ha med den i fortsättningen, eventuellt fäst på vattenflaskan. Det blev inte av förrän nu.

Trots att jag tycker jag har fuskat så i vår fick jag nu höja vikterna på nästan alla 12 fasta maskiner. I fredags var det tre jag inte höjde på, men idag tänkte jag "nej tusan" och höjde på två till! :) Den enda jag inte har ökat vikterna på är den maskin jag verkligen hatat, "rumpspark", och därför ofta hoppat över- där ser man. Men nu tyckte jag att den också funkade så månne inte den tål mer utmaningar också så småningom...

Med mitt simpla lappsystem får jag följa med hur det utvecklar sig och skriva in datumen i ett dokument i datorn. Det måste ju sporra en hel del...

Jag kanske framstår som jätteduktig och skrytig, men det är jag INTE. Jag har fuskat massor, men jag skriver sällan om det. Jag skriver när jag varit duktig en liten, liten stund. Men nu hoppas jag det ska fortsätta så här bra åtminstone över sommaren. Eftersom jag fortsätter att "synda" med både choklad, chips (sällan, men 2 ggr denna vecka....) och goda bakverk. Min storasyster hade verkligen överträffat sig själv i helgen och det vill inte säga lite. Jag tror jag åt kalorier för en hel vecka på systerdotterns kalas. Det gäller att träna då också! :)

Inga kommentarer: