6 juni 2011

Ursäkta att vi bor här!


Vi fick besök med väldigt kort varsel idag. Eller snarare, vi bjöd hem en vän på kaffe, så det var vårt eget fel ;) Även om vi satt ute och drack passerade vi genom huset. Jag ursäkta att det inte var så städat, men gästen brydde sig inte.

Efteråt började jag tänka, varför detta ständiga ursäktande. Vi bor ju här, det ligger saker framme. Vi har hund, det finns sand, grässtrån och hårstrån på golvet 5 minuter efter dammsugning. Vi har det faktiskt helt okej och vi bor här, det är inte ett museum.

Bilden ovan är sannerligen inte vårt hem. Sådär vitt och cleant har vi det inte och sällan så tomt soffbord. Funderade på att ta en sann bild av läget idag, men orkade inte. Det hade nog funkat att visa det, men kanske en annan gång. ;)

2 kommentarer:

Laura sa...

Det är faktiskt sant det där. Ofta är det så att jag trivs riktigt bra så som det är men sen om det kommer oväntade gäster blir jag generad. Plötsligt märker jag disken som ligger framme och hur oredigt allt ser ut. Särskilt illa var det en gång i vinter när jag öppnade dörren för husbolagets representanter som kom in för att mäta temperaturen i lägenheten och jag hade glömt att de skulle komma. :) De var två lite äldre damer, vilket gjorde det värre. Jag tror de inte förstod riktigt min graduskrivningsbeklädnad heller :) (mysbyxor, rufsigt hår, stor ylletröja och yllesockor)

Fru Tallund sa...

Bra att andra känner igen sig! :)

Och jo, såna där "tanter" är ju speciellt skrämmande! ;)