9 februari 2012



Bara ett snabbt och glatt inlägg innan jag lägger mig (rekordtidigt). Idag spenderade jag en halvtimme på löpbandet. Det har hänt en gång förr. Jag trodde inte jag kunde. Eller snarare att jag har motivationen och den mentala orken. Men idag gjorde jag så många olika saker så tiden gick snabbt. Dessutom med en ljudbok i öronen.

Jag började med normalsnabb (?) promenad 5 km/h, men med 10% lutning på bandet. Jag har inte vågat mig på lutning förr, men det gick ju alldeles utmärkt att gå så. Fick upp flåset rejält. Sen tog jag bort lutningen och ökade farten stegvis istället. I mitten sprang/gick jag i intervaller, ca 30-60 sek vardera. Varvade mellan promenad 6 km/h och rusher på upp till 15 km/h. Yey! :) Jag måste dock alltid gå ner till promenad, tycker inte jag får ner pulsen ordentligt om jag småjoggar. På slutet sprang jag med 9-10 km/h och det gick av bara farten. Kunde säkert ha sprungit mer ännu, men ville hinna med lite arm- och ryggmaskiner också.

På 30 minuter kom jag sammanlagt 4 km. Det är ju inte så mycket, jag har klarat 5 km på kortare tid. Men jag har läst att intervallträning ger så mycket mer än jämn takt så jag tänker fortsätta med det. Dessutom känns det som om tiden går fortare.

Inga kommentarer: