4 februari 2012

Teaterveckan



I torsdags var jag med maken och tittade på Pleppo Live- välkomna till mommos! på Wasa Teater. Den har varit omtalad, slutsåld och det har lagts till föreställningar. Det var riktigt roligt ibland och skådespelarna var duktiga. Men några sketcher förvånade, kändes lite för billigt roligt för min smak, eller inte roligt alls. Men så är ju Pleppo ett fenomen som hittills mest riktats mot ungdomar och såna fanns det gott om i salongen.

En rolig detalj var att regissören bor granne med oss och en del filmsnuttar var tagna i och utanför hans hem, så vårt hus får också vara med i publiksuccén. :)

På hemsidan lånade jag två bilder av huvudpersonerna Kaj Korkea-aho och Ted Forsström, båda i sina kanske bästa roller?



Ikväll bär det iväg till finska stadsteatern tillsammans med en tidigare amatörskådiskollega, numera proffsdito. Vi ska leka premiärlejon och se "En handelsresandes död" fast på finska. Jag har det lite bättre förspänt i och med att jag sett pjäsen förr, på svenska. Men det ska väl inte vara nåt större problem. Huvudrollen görs av teaterdirektör Erik Kiviniemi, även vår amatörteaterregissör från "heimsåopona".

Inga kommentarer: