20 februari 2012

Trattjackan

Hittade jackan i rätt storlek och samma reapris (det är kanske inte helt självklart från till stad?) i Vasa. Men nej. Det gick inte. Den stod rakt ut åt alla håll som en tratt. Inte mjuk och böjlig alls. Kanske är snyggt på nån som är smal som en sticka, men inte på mig.

Jag hade tänkt lägga in en bild av Lilla My, men hennes A-formade klänning är mycket snyggare. Kanske var jackan för kort för sin form? Lite som jag...

Däremot köpte jag en väska som jag också hade spanat in. Egentligen den nästbästa, men jag orkade inte ta reda på om den andra kommer att komma. Har sett den på nätet. Det är ju inte precis så att jag saknar väskor, men faktiskt har jag ingen som är passlig storlek att rymma en systemkamera och ändå lagom så att man hittar grejer. Dock ingen tröstshopping! Både jackan och väskan fanns på listan från början :)

Att jag sen hittade påslakanset för 30% på det löjligt billiga reapriset gjorde ju inte dagen sämre.

4 kommentarer:

maria sa...

rea är bara bäst. shoppade igår presenter åt små barn för nån ynka euro, åt mig hittade jag en ursnygg klänning och eftersom det var "ta två reaprodukter, betala för en" (och det gällde bara dam-avd.) så tog jag mig en väska på köpet. helt bra deal. men kan int uttala mig i om det gällde tröstshopping för min del eller ej :D
sv. till sängkammaren vore linnet ju perfekt faktiskt! men priset sen, hui...

maria sa...

Om man är lite cyniskt lagd så kan man ju spekulera i hur det faktum att en jacka är nedsatt med 70 % och ändå verkar finnas kvar överallt verkar tyda på att den kanske inte var så lyckad i skärning eller material eller både och. Dvs. det är sannolikt inte dig det är fel på, utan jackan. Men ja, jag tycker också att a-linjeformade grejer är svåra... om man inte är supersmal och de kan liksom falla rakt ner.

Fru Tallund sa...

Nej, jag tror faktiskt att det inte var så lyckad blandning av material och skärning. Dessutom var den kanske 10 cm för kort för mig så den såg bara knasig ut. En längre jacka skulle ha varit mer "förlåtande", den här slutade där jag är som bredast.

Kanske det får bli att spana i London ändå :)

Och Maria 1: Grattis till en ursnygg klänning och andra fynd! :)

maria sa...

innebär en sista minuten resa för dig att resten av familjen hänger med?!