25 februari 2013

Växer och mår

Vår egen lilla snigelbebis, ingen googlad bild! :)
Vi var på andra ultraljudet idag och barnmorskan sa att allt såg bra ut. Det var nästan hemskt när hon räknade upp alla saker hon såg: hjärnventriklar, lilla hjärnan, hjärtat med fyra kammare och hela mellanväggar, magsäcken, ryggraden osv och jag insåg hur bräckligt livet är och på hur många ställen det kan finnas fel.

Imorgon är det rådgivningsbesök. Jag ska be barnmorskan där kolla mitt hb ifall det kan vara det som orsakat den senaste tidens yrsel och trötthet. Jag har hur som helst ätit järntabletter en vecka nu eftersom nån tipsade om att hb:t kan sjunka i just dessa veckor.

I övrigt har jag sportlov. Har börjat väldigt lugnt idag, men imorgon har jag planer på att ta mig till gymmet efter rådgivningsbesöket. Jag var där i lördags också och det gick överraskande bra så jag tänker fortsätta.

Inga kommentarer: