27 februari 2013

Work in progress


I morse kände jag mig energisk och tänkte städa och fixa hela dan. Sen visade det sig att mannen var sjuk och intog sängläge, då saktade jag också farten. Men lite fick jag gjort.

Nu på eftermiddagen tog jag nya tag och är igång i mitt arbetsrum. Det känns som ett evighetsprojekt, som om jag bara flyttar saker av och an och gör nya högar. Som inspiration har jag nu denna tavla. Idén är snodd från nånstans på nätet, men jag har själv skrivit och printat ut (tänka sig). Ramen är en billig Ikeavariant. Hoppas den gör nån nytta! :)

ps. Högen till höger är böcker jag slipper då jag går på mammaledigt. Så en del saker minskar ju fast det kommer andra till istället...

(inlägg 777)

2 kommentarer:

maria sa...

ta en sak i gången och bege dig ut i det övriga hemmet för att hitta en ny plats för den? (om planen är att det ska bli babyns rum, alltså)

Fru Tallund sa...

Nej, jag tror inte det blir barnrum och nåt barnrum behöver vi kanske inte ännu på ett år. Jag vill bara få det i ordning och börja använda det och inte ha mitt "kontor" i soffan. Och dessutom få bort lite grejer ur skåpen som nu står i sovrummet och behöver tömmas för att få rum med babysängen.

Misstänker att krafterna minskar vartefter. När jag blir mammaledig har jag ju dessutom en massa att tömma på jobbet om jag inte hinner med det lite vartefter under våren.