18 maj 2014

Glädjedusch


Kom på en sak som gjorde torsdagen så bra. En löjlig liten sak men jag var så lycklig ändå. Först lyckades jag träna hemma på vardagsrumsgolvet en timme. Noa var visserligen vaken men kunde vara med en hel del. Favoriten för oss båda blev squats med honom i famnen och sedan lyft rak uppåt. Han jublade lite skräckblandat verkade det som. Dagen efter kände jag av att rumpan och låren hade fått sitt. Det blev också lite lite planka och diverse andra övningar.

Jag har ju den lyxen att mannen jobbar hemma, men det är ju meningen att han ska jobba. Jag hade ändå frågat om han kunde ha Noa med sig så att jag kunde duscha. Men sen kom jag på att han kanske kan bada i sin balja under tiden och det gick ju alldeles utmärkt! Tänk vilken lyx för en mamma att få duscha läääänge, göra hårinpackning, raka benen, tvåla in kroppen noga och ändå ha en fullständigt nöjd son med sig. Jag bara log hela tiden det kändes så himla bra i all sin enkelhet och speciellt efter den struliga dagen. Men nog om den nu, så jobbig var den ju inte.

Bilden är för övrigt tagen redan i mars, men gossen och badkaret är desamma. :)

Inga kommentarer: