17 maj 2014

Miraklet

Dagen efter "bajsdagen" blev riktigt bra. Hade tänkt jubelblogga om dagen samma kväll men det blev inte av. Det hände väl inget speciellt, bara det att varje liten händelse blev så diametralt motsatt mot dagen innan. Vackert så! Man skulle väl inte glädja sig om normalt braiga dagar om alla flöt på på samma sätt.

Men ett större mirakel än att ha en dag då inga bajsblöjor faller med "smörsidan" neråt är ju det att överhuvudtaget HA nån att byta blöjor på. Det tänkte jag på när jag vek tvätt idag och lade in den här bodyn i skåpet. En vän skrev på facebook häromdagen "roligt att han poserar i den där hopp-inför-framtidenbodyn! Glad att se den i användning!" Och det är det ju! Bodyn köptes alltså för snart fyra år sen, några veckor efter missfall nummer två. Nu har den fått innehåll av bästa möjliga sort. Så pass vackert så jag insåg att jag kanske borde börja stämpla mina bilder för att minska på stölder och lån (som om jag själv vore oskyldig...)


Kom att tänka på dessa textrader även om vi inte direkt kysser varandra. ("Visst finns mirakel"- Suzzie Tapper)

Visst finns mirakel och för mig är det faktiskt du
i dina kyssar öppnar himlen sig för mig nu
och allt är så enkelt och så självklart,
så skrämmande och underbart
mitt mirakel är du.

Inga kommentarer: