8 maj 2014

Samlingsheat

Nu smockar jag av tre "kalenderrubriker" på en gång för att småningom bli av med dem. Det är ju ingen som har tvingat mig men jag har nu tänkt bli klar med nån lista jag påbörjat...

26. Den bästa frukosten är ju som vi alla vet…
Avokado! Inte ensam, men allt med avokado blir gott.

27. Om jag blev tvingad att spela i ett band…
Skulle det vara ett  hyfsat bra band som får spelningar på små lokala tillställningar och fester men inte turnerar och spelar in skivor. Det skulle jag inte orka. Hah! Som om det vore nåt att ta ställning till... Men det första har jag gjort några gånger men vi kunde ha övat lite mer.

29. Hepp! Dagens middagstips.
Tjälknöl! Testade idag (med början igår kväll) med griskött för första gången. Har ätit tjälknöl på älg många gånger och lagat själv en gång men gris funkade också. Jag följde det här receptet och gjorde på 1,8 kg ytterfilé. Vi har mat för några måltider till kan man säga.... 

Inga kommentarer: