18 september 2014

Antiprokrastinering

Så sned och konstig bild med mycket fult i bakgrunden
 så jag kunde lika gärna strula med färgerna också. :)
Jag brukar säga att det finns en bild av mig som illustration till ordet prokrastinera i något lexikon.

Haha, det här blir extra roligt eftersom jag började skriva det här inlägget för flera veckor sen!!! Det handlar alltså om att skjuta upp saker. Var på väg att skriva att jag har besegrat uppskjutarsjukan och så gick det värre än vanligt. Nåja, bilden ovan visar i alla fall då jag satt ute på altanen med Panadol Hot i muggen och datorn i högsta hugg för att läsa läroplan och skriva ett arbete som skulle lämnas in först en vecka senare. Ovanligt för att vara jag! Sen var jag ändå så pass trött och hängig så det blev inte klart men i början av veckan smet jag upp på gubbens kontor medan han och sonen gick ut på promenad och kom inte ut därifrån förrän båda texterna var skrivna. Bra där!

Och vilken lättnad jag kände efteråt! Inte bara det att det var gjort i tid utan också den totalt avslappnade känslan av att jag inte hade en stor "måste-göra-grej" som hängde över mig flera dagar. Det är så här jag måste jobba nu. Eftersom jag inte bara har ansvar för mig själv längre måste jag (äntligen!) lära mig att använda tiden på ett bra sätt och få saker gjorda då jag har möjlighet och Noa sover eller har nån som hinner se efter honom.

Jag har nämligen flera kurser med tenter och inlämningsarbeten inplanerade under hösten. Allt hittills har varit intressant så det känns inte så hemskt betungande ännu. Det svåraste är att åka bort från Noa. Det ger mig dåligt samvete samtidigt som jag saknar honom. Kan inte föreställa mig hur det kommer att kännas sen när jag ska vara borta låååånga arbetsdagar. Lyckligtvis är det långt dit ännu!

Inga kommentarer: