21 september 2014

Dagens (!!) bilder

Min blogg blir ofta lidande av att jag inte hinner/orkar redigera de bilder jag vill lägga in. Nu bestämde jag mig för att låta dem vara oredigerade för att för en gångs skull få in ett aktuellt inlägg. Har massor med sommarbilder jag gärna skulle berätta om också men det känns mer och mer onödigt ju mer tiden går. 

Nu känns det som om hösten är här riktigt på riktigt. Blommorna har bytts ut till höstvarianter och kvällarna är så mörka så man kan tända ljus och lyktor. Maken som har haft sin sommarsemester först nu börjar jobba imorgon så nu är det verkligen finito på sommaren. Vemodigt och tråkigt. Har nog aldrig njutit av en sommar så mycket som i år med en badande och sandlådelekande liten kille. Nu kan vi inte längre bara gå rakt ut och kasta på en keps i förbifarten nu ska det vara jacka, utebyxor, mössa och vantar. Det där med att springa ut och in lite spontant funkar inte.


Experimenterade med kameran idag för att inte behöva använda blixten. Bjuder på en bild som inte alls blev som den skulle men ganska rolig ändå.



Blomlådorna blev av med sina sommarpetunior och fick istället calluna, murgröna och några lyktor.






Sen tog jag också några bilder på den korta promenaden med hunden. Vacker dimma!



Vissa bilder behöver man kanske klicka på för att alls se nåt....



Väl hemma tog jag några bilder med trappstaketet som stativ och fick det bästa ljuset. Det som stämde mest med verkligheten också.



Inga kommentarer: