27 februari 2015

Innehållsrik sportlovsvecka


Även om jag själv inte har varit mer ledig än vanligt och pappa jobbat på som vanligt har vi haft två lediga tonåringar och jag har också dragit nytta av daglediga vänner och släktingar. Såhär mycket har vi knappt gjort på en hel månad tidigare. :)

Måndag: Skickade iväg tonåringarna och lillgrabben till lekhuset Swingeling. Skulle själv skriva hemtent men efter både mathandling och hundpromenad återstod inte så mycket, men nåt fick jag i alla fall gjort.

Tisdag: Åkte iväg igen med alla tre barnen och plockade upp den äldsta i stan och for på morgonsim i Tropiclandia. Jätteskönt och jätteroligt! Sen åkte jag till universitetsbibban för att skriva på den jäkla hemtenten (medan barnen stannade hela dagen hos systern i stan) och där satt jag sen i över sex timmar (inklusive matpaus) eftersom den engelska huvudboken är så himla krånglig. Fast största problemet är kanske att jag inte tycker att den svarar på frågorna.

Onsdag: Åkte iväg lite längre, till en vän/kollega i Nykarleby och efter det till min syster med familj. Dit gick hela dagen igen.

Torsdag: Dagen då vi bara skulle stanna hemma... Lyckades ganska bra men måste ändå handla lite mat och passade på att besöka ett loppis samtidigt. Ett jag inte varit till på flera år och nog inte har så bråttom till igen. Fast några saker fyndade jag ju trots att det var lite ofräscht. Kronan på verket var en löprunda som slog mig själv med häpnad igen. Det var kallt och blåsigt så jag hade inte lust att springa så långt. Samtidigt brukar jag ångra mig efteråt om jag fegar ur och springer kortare än jag skulle klara av. Siktade på 4,2 kilometersrundan men lovad mig själv att ta en kortare väg hem om jag ville. Tydligen ville jag inte det utan tog till och med en längre sväng som slutade på 5,8 km! Vad tusan?! Jag som trodde att tanten var helt otränad. Yey, snart får jag anmäla mig till Midnattsloppet, det känns ju inte alls omöjligt längre. Är helt fascinerad av tanken att om några månader (veckor??) kommer alla vägar att vara torra och isfria. Tänk att vi faktiskt har det så ibland! Lyx!

Fredag: Nästa lugna hemmadag... Hann gå ut med hunden redan strax efter 10, därefter dammsuga. Sen åkte vi hela familjen (också pappa!) till stan på sen lunch/tidigt fredagsmys och åt varsin hamburgertallrik på Pancho Villa. Hade en finfin rabattkupong men det var samma pris för lunchhamburagre ändå... Vi hann också in en sväng till billiga varuhuset och stora grabben som letat skor hela vintern hittade ett par som nu var på rea och sen dessutom såldes för halva reapriset, 22 euro passade oss finfint! :) Där fick jag mig också veckans fredagsblommor som belöning för dammsugningen. Nejlikor brukar vara hållbara och dess kommer att slå alla rekord eftersom de är av tyg. Hela 1,50 kastade vi ut på dem. Körsbärsblommorna hade jag sedan tidigare. Så nu sitter jag här och latar mig och dricker kaffe och tycker att jag har fått ganska mycket gjort idag också. Jag har ju faktiskt gått ännu en promenad idag så att sonen fick sova.

Inga kommentarer: