6 februari 2010

Bröllopspyssel

Nu har vi (åtm jag) börjat få frågor nästan dagligen om "hur långt har ni kommit med bröllopsplanerna?" Jag blir nästan lite rädd och tänker "borde vi göra något?" Vi ska ju ändå ha festen på restaurang och de har lovat att både koka, duka och beställa tårta.

Nåja, en del har vi ju gjort. Inbjudningskorten är skickade, kläderna till stor del provade och köpta. Blommorna är beställda, fotografen bokad. En del planering återstår förstås. Häromkvällen satte jag mig ner med en stor burk indianpärlor och gjorde det första placeringskortet i barnmodell, för de vuxna har vi en mer eldfängd variant. Men jag vill ju inte beröva de "egna" barnen en möjlighet att pyssla, de ska få fortsätta med så många de orkar och vill. Jag får väl hålla i strykjärnet och ta över när de tröttnar.

Sex (6) veckor kvar nu.... :)

3 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Chaufför är bokad också!

:-))

maria sa...

Aha, det var det du skulle ha pärlorna till... Rolig idé! :)

Fru Tallund sa...

Helena: Jo chauffören är också bokad, men jag ville inte skryta... Eller så har vi bokat er för att det är enda sättet att hålla reda på er så ni inte villar bort er alldeles i de finska skogarna.

Maria: Vi ska hoppas det artar sig och vi orkar till slutet. Jag gjorde två till idag och minstingen gjorde en till sig själv.