26 februari 2010

Öl på önskelistan


Jag är ju ingen öldrickare, men nu tror jag att jag kommer att köpa minst sex burkar öl. Jag får väl övertala mannen att dricka dem :) Orsaken är att man får ett fint ölglas tillsammans med tre ölburkar. Vi har redan två glas i samma form, men de här har Nikolai Sinebrychoffs egen namnteckning ingraverat eller vad det nu kan heta. Kanske påmålat, men det låter inte lika fint...

Jag gillar text som mönster överlag, och speciellt gamla och autentiska handstilar. Min morbror hade mommos autograf, namnet Astrid, på sin segelbåt, det var fint! Nu råkar det sig dessutom att min släkting var ingift i släkten Sinebrychoff så det känns ju lite extra speciellt. (Mommos kusin (?) gift med Nikolais barnbarn)

Dessutom säljs glasen (och ölen) i vår närbutik så det är ingen större ansträningning att köpa dem, vi iddes inte ikväll då vi var på promenad och vek in för att köpa godis, men nästa gång...

Inga kommentarer: