21 februari 2010

Fru Tallunds ljuva hotelliv

Jag har blivit bortskämd med sambo och sällskap! Förr skulle jag antagligen ha hittat på mycket mer att göra, jag brukar inte alls tycka om att shoppa med sällskap. Nu har jag bara haft tråkigt och känt mig ensam. Dessutom har det varit iskallt och blåsigt.

Flög till den presidentliga hufvudstaden på fredag morgon. Hann inte så mycket mer än checka in på hotellet och få i mig en kopp kaffe och en underbar smörgås på Bulevardens Kaffesalong (lyxigt namn!) innan kursen började. Kursdagen löpte på bra, jag stickade slut på ett helt nystan medan jag lyssnade på föreläsaren. Hann nog både anteckna och diskutera samtidigt- jag är ju kvinna!

Lunchen intog en del av oss på en Kinarestaurang där de hade både thailändsk mat och sushi på buffébordet. Vet inte om det här nu då var "äkta sushi", men jag blev i alla fall inte imponerad. På kvällen shoppade jag faktiskt tills jag droppade, men det var inte speciellt roligt. Jag var trött och yr och det blev ju inte bättre av allt folk överallt. Dessutom höll jag mest till i det gigantiska Forum så det blev inte så mycket nya spännande upplevelser.

Nåja, kanske jag inte ska berätta alla detaljer. Jag är i alla fall lite besviken på hotellet här på Fina Gatan. I morse skulle jag njuta av en lång och skön hotellfrukost utan stress. Men det var massvis med folk även här. Det är ju inget "fel" i sig, men personalen räckte inte till. Det var en massa saker som var slut, vilket ledde till långa köer. Inte hann man med diskplockning heller. Jag hittade till slut det enda lediga bordet, men fick snart sällskap av en liten flicka och hennes föräldrar. Jag fick en känsla av att hon inte vågade äta när jag var där, så jag skyndade mig lite...

Uppe på rummet var det igen lite trist. Har börjat på en ny bok, men inte kommit så långt så den fängslar. Den olästa kursboken lockade inte heller. Jag tittade på ett finskt inredningsprogram och på svensk morgon-TV. Ryckte upp mig och gick till gymmet en våning upp för att kolla hur det såg ut, kanske en träningsrunda? På en yta mindre än mitt hotellrum hade man trängt in ett löpband, en motionscykel, några viktmaskiner och en massa hantlar. Det var ingen annan där, men det kändes ändå trångt. Tittade på mer tv och packade mina grejer.

Nu sitter jag i foajen och hittar inte ens nåt roligt att göra på internet... Dessutom drar det kallt om fötterna eftersom ytterdörren trots att den är ganska långt borta. Det är väl såna här gånger man ska skriva med stora bokstäver BORTA BRA, MEN HEMMA BÄST?! :) :) :)

Inga kommentarer: