20 november 2010

Jullov?


Det känns som om jullovet redan har börjat. Jag har kommit hem från årets sista kurshelg. Alla auskulteringar och allt rapportskrivande är slutfört. Med beröm godkänt? I Jakobstad där kursen hölls har man tänt julbelysningen och i Vasa är det julöppning imorgon.

Det blev så intensivt med allt skrivande här på slutet så nu är det en enorm lättnad. Visserligen väntar nytt skrivande som ska vara inne i januari och en liten tunn bok som ska läsas. Men det är en lättläst bok som jag dessutom har nytta av i mitt nuvarande arbete. Det enda som gäller är att börja i tid. Sk försöka planera lite noggrannare framåt nu så att inte allt faller över mig så chockartat.

Men nu ska jag andas ut och vara "ledig" i några veckor. Påminn mig inte om att jag fortfarande har ett heltidsjobb som slutspurtar med ganska mycket jobb i några veckor till. Låt mig bara får njuta av ledigheten, åtminstone resten av helgen. :)



Inga kommentarer: