19 juni 2012

Loppis

Jag vek in till ett av stans största loppis- Röda Korsets. Det är på ett sätt min favorit eftesom det är ordnat som ett vanligt varuhus. Alla liknande varor på ett ställe. Jag skulle egentligen titta efter fotbollsskor åt bonussonen, men sen tittade jag också på annat. 

Jag har köpt väldigt få plagg åt mig själv från loppis, men en hel del åt barnen. Nu fick jag för mig att jag skulle prova lite och hittade en hel del som passade. Till slut köpte jag också ett par svarta Nike mjukisbyxor för  . Köpte dem utan att prova och de var aningen för korta. Men kanske funkar att sladdra omkring hemma i.


Kjol (BLUE.) i 55 % linne och 45 % bomull, 3 euro.


Bomullsblus från Vero Moda, 3 euro. Jag har saknat den här typen av plagg. En blus som inte är direkt fin, men ändå inte en vanlig topp eller t-shirt.


Ärmlös blus (Think Positive) 3,20. Sitter tight över bysten med rynkningen, lös över magen.


Blus med fina ärmar och fint mönster (Kappahl), 2,60. Jag trodde inte det skulle funka med så vida ärmar, full insyn liksom. Men det fanns ett extra linne under så man såg inget alls.

6 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Fotbollsskor i strl 37 och uppåt finns här för bortskänkning!

Fru Tallund sa...

Oj, det kan ha varit strl 37 som köptes igår. I en vanlig affär. Men en bra deal med nedsatt pris och dessutom shorts och strumpor på köpet. Vi ska se hur länge intresset håller i sig. Det var först meningen som en sommarträningsgrej för hockeylaget, men nu blev han tillfrågad att komma med på riktigt och delta i en turnering.

Det tillkommer ju en del resande om vi ska hämta från er, men det kanske börjar vara dags? :)

Lybtar sa...

Det är verkligen bra om man kan hitta kläder second hand. Själv köper vi ju mycket på loppis men jag minns inte när vi fick med oss kläder hem sist.

Fru Tallund sa...

Jag kom på att jag faktiskt gjorde fynd ifjol också. Jag gick från affär till affär för att försöka hitta svala sommarbyxor i knälängd. Hittade inga som satt bra och var sköna. Sen gick jag till samma loppis som igår och där hittade jag tre par som passade så jag köpte alla! :) Billigare sammanlagt än nån av de andra byxorna jag provat. :)

Kul med en ny kommentator förresten!!

Laura sa...

Wow! Fina skjortor och speciellt fin kjol ;)

Fru Tallund sa...

Tack Laura! Det är tydligen när man inte alls letar man hittar mest :)