30 juni 2012

Två stora


Det är länge sen jag har bloggat om böcker. Jag har visserligen inte läst så mycket, men lyssnat på ganska många. Just nu läser jag storsäljaren Hypnotisören och lyssnar på den minst lika omtalade Niceville. Båda är bra såhär långt, men jag måste erkänna att jag börjar vara bortskämd med att få böckerna upplästa för mig, det går lite trögt med boken. Jag får trösta mig med att jag har de två följande delarna som mp3-böcker.

Att hålla på med två böcker samtidigt är lite knepigt, men har man två så pass olika böcker går det. Jag skulle inte vilja ha två deckare på gång samtidigt. När jag letade lite på nätet hittade jag den här bokbloggen (med superfin header) och blev sugen på att läsa ännu mera. Jag har ju som jag säkert nämnt tidigare väldigt många olästa böcker och lyckas ändå samla på mig fler hela tiden. Så småningom blir det trångt i hyllorna så jag borde läsa och rensa ut.

3 kommentarer:

maria sa...

böcker hör sommaren till! och hösten. och vintern. kanske bara första kvartalet på året som jag inte läser böcker...
föreslog åt christina (http://christinadoktar.wordpress.com/) att man borde ordna en pocketbytarbloggträff nångång - alla bloggare tar med minst en bok och får hämta med sig en annan hem...

Fru Tallund sa...

Jag var på en sån en gång. Folk hade med sig en massa böcker. Jag tog EN, ingen annan tog nån så jag fick ta med mig mina böcker hem igen. Tror att folk hellre ville ha en bokdumparträff. :)

maria sa...

ps. din vinst från föregående tävling väntar fortfarande på dig här! däri finns faktiskt nåt för en som är fit, fräsch och förti ;)