17 juni 2012

"Sommarstuga"


May I present vårt nya vardagsrum! Möblerna köptes för en dryg vecka sen, men vi har skruvat ihop dem nu i helgen. Det blev fint! Vi åkte runt och provsatt på flera ställen och de här var de bekvämaste, man kan till och med ligga och sova middag i soffan- provad sak ;) Ändå var de inte superdyra. Soffmöblemanget är från Jysk, krukorna i samma stil (men bruna) är från Plantagen. Därifrån köpte jag också en hel del sommarblommor, men de flesta mår dåligt, så jag tror jag handlar från mer trädgårdiga affärer i fortsättning. Dessa marguriter är från Bellis Garden.


Matgruppen är från Masku, köptes redan för tre år sen innan huset kom. Bordet har vi använt två somrar, stolarna bara en. Det finns dynor till dem, i samma mönster som parasollet. De ligger i lådan under stegen. Även den lådan är från Jysk. Det var allt från Vasas affärsreklam. Jo förresten, gasgrillen är från Prisma och kolgrillen från Minimani.


På terrassen kan man avnjuta eftermiddagskaffe med en hemgjord smoothie. Det är alltid en fördel om hunden matchar åtminstone nån del av möblemanget, men det är inget måste ;)

Koppar från Indiska (denna vår), lyktor också från Indiska (för många år sen) och glas från Iiittala.

5 kommentarer:

maria sa...

gud så fint! o roligt inlägg! :)

Lille A sa...

Håller med ovan! Väldigt snyggt soffmöblemang! Synd att d inte är det vi behöver...

Fru Tallund sa...

Tack Maria! :)

A: Vi tyckte inte heller att vi "behövde" soffgruppen, men vi hade utrymme som behövde fyllas med nåt. Nu skulle jag inte vilja vara utan den!

Laura sa...

Åh vad det ser fint ut! Jag blir speciellt glad av den där bilden av bordet med kaffekopparna, blommorna, smoothiena och hunden :)

Fru Tallund sa...

Alltså jag bara älskar de där kopparna. De känns lyxiga och jag blir glad av dem. Tror jag passade på när de var på rea så de kanske inte finns alls mera, men de har ju alltid liknande koppar, bara motivet som ändrar. Känns på nåt sätt finare ändå att dricka på fat. :)