19 januari 2013

Rensat i röran

Bild av Jan Berglin
Redan förra helgen påbörjade jag hann/orkade med mina kortärmade tröjor. Ärmlösa linnen blev oprovade. Idag fortsatte jag med dem. Vilka mängder jag har! Jag plockade bort några få som hamnade i en påse till Röda Korset. Kanske inte tillräckligt många, men en början. Knappt hälften av de andra - såna som inte sitter så bra längre när magen börjat puta - hamnade i två högar längst bak i skåpet. Nu har jag bara såna som passar i två prydliga högar längst fram. Varefter får väl fler och fler flytta bakåt.

Sen tog jag tag i de långärmade och där var det mer kaos än jag trodde. Vi har nämligen väldigt lite klädskåp, så allt med lång ärm ska rymmas på en hylla och tjocka tröjor och speciellt såna med huvor tar en massa plats. Följaktligen har alla plaggen knölats in mer och mer. Jag hittade till exempel en som jag inte hade en aning om att jag hade- med prislappen kvar. Nu är de också i fyra högar. Skönt!

Imorgon ska jag förhoppningsvis ta tag i byxorna. Där finns det nog inte många gamla som passar. Nu när jag börjat med mammabyxor vet jag inte om jag har lust att ha några med gummiband i knappen längre. Å andra sidan kanske jag nån gång vill ha jeans?

Nåja, jag är en bra bit på väg i alla fall och det känns jätteskönt att veta att alla plagg som ligger längst fram är såna som passar. :)

2 kommentarer:

Sandra sa...

Härligt med ordning! Visst är det tillfredsställande med prydliga högar i skåpet :)

Fru Tallund sa...

Får se hur länge prydligheten håller i sig, för fortfarande är det mycket i högarna. Ser framemot att "växa ur" lite fler plagg ännu. :)