30 mars 2012

Fastedag 1



Nu ska jag fatta mig kort! :)

Frukost: ett glas juice, en mugg, te, vatten

Lunch: 3-4 dl buljong, ett glas juice, te

Mellanmål: te, lite slurk juice

Middag: buljong, juice

Testade sellerisaften nu ikväll och den var ganska kraftig som jag misstänkte. Jag tog bara ett halvt glas och blandade ut det med morotssaft. Det blev bättre, men morotssaften är ganska syrlig. Sen kom jag på att hälla ner allt (då hade jag bara ett halvt glas kvar) i buljongen. Då försvann alla starka smaker och det blev lättätet. :) Jag åt buljongen med sked från tallrik precis som på lunchen. Det ger mer än känsla av mat och det blir lättare att "tugga" för det ska man göra. Snabbdricker man alla drycker blir man inte lika mätt, de ska malas om i munnen och blandas med saliven. Inte lika äckligt som det låter, man bara "låtsas" att det är fast föda.

Jag var hungrig vid ett tillfälle, kl 10. Då var det tre timmar sen frukost och en timme kvar till lunch, men jag överlevde. Inte så skoj att sitta med min bleka buljong och se drygt hundra personer veva in risgrynsgröt med jordgubbssylt. Men stärkande för karaktären ;)

När jag körde hem från jobbet var jag jättetrött, men det är inte ovanligt en fredag eftermiddag, speciellt om jag sovit sex timmar. Lade mig fullt påklädd under dubblad täcken och sov över en timme utan att vakna av värmeslag. Händerna har varit kalla sen eftermiddagen men annars mår jag bra.

Senare ikväll är det dags för tarmsköljning. det är en sak som inte heller är så äcklig som det låter. Och något man måste göra för att må bra under fastan. Men det berättar jag om bara om nån ber om det. :)

2 kommentarer:

Stina (Ett annat sätt att leva) sa...

Hej!
Vad roligt, jag är också precis på väg att inleda en fasta och tänkte också skriva om processen i min blogg. Skulle vara kul att dela erfarenheter. Och, ja, jag skulle inte ha något emot att höra mer om tarmsköljningen :) Har inte hittat så mycket info om det, men har förstått att det är bra att ha med i faste-programmet.
Lycka till bland juicerna!

Fru Tallund sa...

Lycka till på din "resa"! Just nu firar jag att jag kommit halvvägs. :)