19 mars 2012

Gymfräsch


Har ingen koll alls på när jag senast var på gymmet. Det är minst tre veckor sen. Lite har jag ju tränat hemma, men nog blir det ju effektivare på gymmet. Det sista året har jag oftast åkt hem och duschat, men nu duschade jag där och satt dessutom 30 minuter i infraröd bastu. Jag skulle nog inte haft tålamod att sitta så länge om jag inte somnat mellan varven.

Nu känner jag fortfarande doften av duschtvålen och fuktighetscremen Dewberry från Body Shop. En stark doft som jag inte skulle vilja ha på mig dagligen, men eftersom jag har flaskorna bara i gymväskan doftar det ju träning. :)

Sen unnade jag mig också en Oh Yeah-stång efteråt, eftersom klockan hann bli 18.30 och jag var ganska hungrig. Chocholate & Caramel, smakar lite som Snickers, men nästan godare. Because I'm worth it! 
Googlade lite på skoj för att hitta en jämförelse. Eftersom stången smakade lite som Snickers valde jag den. (Innehåll per 100 g)

Oh Yeah: 380 kcal, 31 g kolhydrater, 26 g protein

Snickers: 490 kcal, 60,2 g kolhydrater, 11,8 g protein

Snickers är faktiskt en av de bättre chokladstängerna, eftersom jordnötterna sänker GI-värdet. Men Oh Yeah-stången är ju snäppet bättre. Inte något jag kommer att äta flera av i veckan, men en bra belöning ibland då jag tränat extra bra! :)

.... Tills jag kommit till det skedet att jag skippat godis helt förstås.... :)


Inga kommentarer: